Prawidła „Tajemnicza magnolia”

Zwykły wpis

To już ostanie prawidła do butów jakie mogłam ozdobić. Przez ostanie miesiące nie mogę nigdzie znaleźć starych prawideł. Ma ktoś może jakieś niepotrzebne. Nie wiem dlaczego tak bardzo lubię te przedmioty, słyszę opinię, że są zupełnie bezużyteczne… Może… Dla mnie mają magię… To pamiątka po czasach, który chyba już nie wrócą… Stary szewc siedzi w małym i ciasnym zakładzie otoczony butami i innymi potrzebnymi do tworzenia i naprawiania obuwia… kiedyś każdy but był rękodziełem… a dziś… rękodziełem stało się prawidło… A w domach? Takie prawidła są dla mnie symbolem szacunku do przedmiotów. Buty były bardzo cenne, więc dbano o nie. Do dziś pamiętam opowieści mojej nieżyjącej już kochanej babci… Wspominała jak jako mała dziewczynka miała jedne tenisówki, więc nosiła je tylko do kościoła, baaa szła na boso, wkładała je tylko przed wejściem…

Instrukcja krok po kroku: stare prawidła, pomalowałam podkładem a następnie jasną farbą, gdy farba wyschła, posmarowałam klejem. Gdy klej był już suchy dopasowałam motyw z serwetki, a następnie przykleiłam go przy pomocy papieru do pieczenia i żelazka – to bardzo trudny etap ze względu na specyficzny kształt prawideł – łatwo o zmarszczki i rozdarcia. Gdy wszystko wyschło dałam pierwszą warstwę lakieru. Następnie pomalowałam tło, później kolejne warstwy farby i odpowiednie cieniowanie. Kolejna warstwa lakieru, a następnie step 1 crackle antique „To Do”, a po wyschnięciu step 2 cracle antique. Po wyschnięciu spękania wypełniłam porporiną. Kolejna warstwa lakieru. Metalowe elementy pomalowałam patyną koloru starego złota. Cały proces trwa kilka dni. Uff…

Prawidła „tajemnicza magnolia” czekają na allegro na nowego właściciela.

Jeśli coś jest niejasne pytajcie. Zachęcam do tworzenia własnych dzieł i proszę o nie kopiowanie pomysłów – nie musicie, macie własną wspaniałą wyobraźnię.

Skomentuj

