szklany talerz „Indyjskie kwiaty”

Zwykły wpis

Umieściłam ostatnio video kurs decoupage na którym możecie zobaczyć jak robi się szklany talerz. Aby nie być niespójną sama taki zrobiłam. Efekty widzicie na zdjęciach. Niestety mi nie poszło tak łatwo… Pierwszy problem pojawił się podczas przyklejania – serwetka potwornie się marszczyła i darła… musiałam ją wyrzucić. Jednak postanowiłam się nie poddawać i zastosowałam swoją ulubioną metodę – „na żelazko”. Najpierw posmarowałam talerz cienką warstwą kleju rozcieńczonego – chciałam by był bardziej przeźroczysty po wyschnięciu. Niestety stworzył matową powierzchnię, ale postanowiłam kontynuować pracę. Przyłożyłam do talerza serwetkę i papier do pieczenia i zaczęłam „prasować”. Niestety i tu pojawiły się zmarszczki choć mniejsze. Nie dysponuję lakierem w spreju więc lakierowanie spowodowało kolejne marszczenie sie serwetki. Nałożyłam trzy warstwy lakieru. Brzegi pomalowałam patyną koloru starego złota. Mimo problemów końcowy efekt jest bardzo ciekawy. Powierzchnia jest półprzeźroczysta (widać to na zdjęciu i wygląda troszkę „witrażowo”. Na szczęście dla mnie idea rękodzieła nie jest opiera się na perfekcjonizmie, a więc ślady kleju i lakieru mi nie przeszkadzają 🙂

Skomentuj

